Die kruralen Gefäße haben sich in den letzten 15 Jahren zu einer Region 1. Ranges für operative Interventionen entwickelt. Insbesondere die Verfeinerung der Anastomosentechniken unter Hinzuziehung mikrochirurgischer Techniken hat zur Ausweitung der Indikation geführt. Anhand von 192 kruralen Bypässen der Jahre 1990 bis 1994 wurden die Früh- und Spätergebnisse analysiert. Die Sofortverschlußrate zeigt für die Vene die besten Ergebnisse mit 2,9% und liegt für alloplastische Materialien bei 7-12,5%. Die Frühverschlußrate bis zu einem Jahr beträgt zwischen 25 und 35%, wobei auch hier die Vene am besten abschneidet. Nach 4 Jahren lag die Bypassdurchgängigkeitsrate bei 45,5%, die Beinerhaltungsrate bei 61,3%. Die Ergebnisse zeigen, daß die Vene am besten geeignet ist, die PTFE-Prothese, insbesondere mit Carbonisierung, ebenfalls gute Ergebnisse liefert. Zusammen mit einer perioperativen Mortalität von 3,6% unterstreichen diese Ergebnisse, daß die krurale Gefäßchirurgie bei gegebener Indikation ein für den Patienten wichtiger Eingriff geworden ist, der mit gutem Erfolg ausgeführt wird.

This content is only available via PDF.
Copyright / Drug Dosage / Disclaimer
Copyright: All rights reserved. No part of this publication may be translated into other languages, reproduced or utilized in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording, microcopying, or by any information storage and retrieval system, without permission in writing from the publisher.
Drug Dosage: The authors and the publisher have exerted every effort to ensure that drug selection and dosage set forth in this text are in accord with current recommendations and practice at the time of publication. However, in view of ongoing research, changes in government regulations, and the constant flow of information relating to drug therapy and drug reactions, the reader is urged to check the package insert for each drug for any changes in indications and dosage and for added warnings and precautions. This is particularly important when the recommended agent is a new and/or infrequently employed drug.
Disclaimer: The statements, opinions and data contained in this publication are solely those of the individual authors and contributors and not of the publishers and the editor(s). The appearance of advertisements or/and product references in the publication is not a warranty, endorsement, or approval of the products or services advertised or of their effectiveness, quality or safety. The publisher and the editor(s) disclaim responsibility for any injury to persons or property resulting from any ideas, methods, instructions or products referred to in the content or advertisements.
You do not currently have access to this content.